Skip to Content

Betingelser 

Generelle betingseler: 

  1. Standard leveringstid er 10 arbeidsdager fra design er godkjent.
  2. Standard betalingsfrist er 10 dager.
  3. Reklamasjoner må meldes i fra om innen 10 dager fra varer er levert.
  4. Alle ordre inkluderer 2 korrekturer med trykklare filer med mindre annet er avtalt. Timespris for designarbeid faktureres utover dette.
  5. Frakt, emballasje, fakturagebyr og MVA kommer i tillegg.
  6. Produksjoner blir gjort ut i fra tilsendte filer og X IDE AS tar ikke ansvar for feil i følge av feil på tilsendte filer.
  7. Generell timespris for design og prosjektledelse er kr 1650,- pr time.
  8. Generell timespris for montering og håndarbeid er kr 1360,- per time. Kjøring og bompenger kommer i tillegg.
  9. Designarbeid eller revisjoner utover timer inkludert i avtalen faktureres med kr 1 800,- per time.

Ekspresslevering og hasteoppdrag

Vi forstår hasteoppdrag og at ting noen ganger bare er nødt til å leveres på tiden. Derfor tilbyr vi ekspresslevering helt opp til levering på dagen så fremt det faktisk er mulig. Kapasitet på maskiner og bemanning varierer, så for at vi skal kunne prioritere din jobb med en gang når det virkelig haster må vi dekke kostnadene det krever. Maskiner må kalibreres, ruller må byttes, filer må tilpasses og andre jobber må stokkes om og kanskje nedprioriteres for det som haster mest. Her ser du ekspresskostnaden du belastes ved hasteoppdrag:

På dagen

kr 3500,- 


1 dag 

Kr 3000,- 


2 dager

Kr 2500,-


3 - 5 dager 

Kr 1500,- 

Fraktkostandene på ekspressleveringer er ikke inkludert i prisen og kommer i tillegg. Ekspresslevering følger dagens satser for raskest mulig leveranse med budbil eller liknende.


ARBEIDSTID OG TILLEGGSKOSTNADER

Arbeid utenfor 08:00–16:00 på hverdager: 50 % tillegg.

Arbeid utført mellom 22:00–08:00 på hverdager, samt søndager og helligdager: 100 % tillegg.


FRAKT, LOSSING OG LAGERKOSTNADER

Frakt og lossing på messe- eller eventarena faktureres etter medgått tid.

Lagerkostnader faktureres etter regning.


AVFALLSHÅNDTERING OG MILJØAVGIFT

Avfallshåndtering faktureres etter kostnad, med et tillegg på 5 % miljøavgift.


KANSELLERING, AVBESTILLING, REKLAMASJON OG ERSTATNING

Kansellering innen 4 uker før montering belastes med minimum 50 % av ordresummen.

Kansellering senere enn 4 uker før montering kan belastes med inntil 100 % av ordresummen.

Ved avbestilling plikter kunden å erstatte X IDE – SALG AS for kostnader som er pådratt for allerede utført arbeid.

Reklamasjon ved leie skal skje mens standen er montert på messen.

Ved salg må reklamasjon skje innen 8 dager fra levering.

Plater og annet utstyr som blir ødelagt ved innfelling av produkter o.l. faktureres som salg i stedet for leie.


FORSINKELSER OG ANSVAR

Dersom fremdriften forsinkes som følge av manglende leveranse av materiale, informasjon eller godkjenning fra kunden, kan dette medføre forskyvning av leveringstid og eventuelle merkostnader.

X IDE – SALG AS er ikke ansvarlig for skader, tap eller forsinkelser som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll, herunder transportskader, tredjepartsfeil eller mangelfull håndtering av utstyr etter overlevering.

Kunden er ansvarlig for forsikring av stand og utstyr under arrangementet.


LEVERINGSFORBEHOLD

Leveringstidspunkt avtales nærmere. X IDE – SALG AS tar forbehold om at tidsplanen kan påvirkes av leverandører, transport eller andre forhold utenfor vår kontroll.


VALUTAFORBEHOLD OG OPPHAVSRETT

Valutaendringer kan påvirke kostnader.

X IDE – SALG AS beholder opphavsretten til originalfiler.

FORCE MAJEURE

Force majeure i henhold til norsk lov er gjeldende for denne ordren.